Odgovor na klimatske promjene

Europski tjedan mobilnosti

Najveća manifestacija posvećena održivoj urbanoj mobilnosti održava se od 16. do 22. rujna, uz financijsku i političku potporu Europske komisije

Mobilnost je jedan od temelja razvoja ljudske civilizacije, no istodobno i veliki generator onečišćenja okoliša pa je održiva mobilnost ključna i u sklopu cjelovitog održivog razvoja. Najveća manifestacija posvećena održivoj urbanoj mobilnosti održava se, uz financijsku i političku potporu Europske komisije, od 16. do 22. rujna. U tome tjednu nastoji se pokazati koliko je zdravije, čistije i održivije hodati, voziti bicikl, izbjegavati prometala koja zagađuju. Manifestacija je sastavljena od tri glavne komponente; tjedna aktivnosti, trajnih mjera za uvođenje održive mobilnosti, kao što su npr. uvođenje i/ili širenje pješačkih zona, spuštanje rubnjaka, uvođenje sustava javnih bicikala, unaprjeđenje sustava javnoga prijevoza te “Dana bez automobila” koji se održava 22. rujna i predstavlja središnji događaj Europskog tjedna mobilnosti.

Ovogodišnja tema Europskog tjedna mobilnosti KREĆITE SE S NAMA! jasno naglašava vrlo često podcijenjen način kretanja: hodanje. Hodanje i biciklizam zajedno čine aktivne načine kretanja.

NATIONAL GEOGRAPHIC TREVELER istražio je kojih je TOP 10 gradova na svijetu za vožnju biciklom. Evo ih:

Amsterdam – dugotrajna tradicija, duge i uređene biciklističke staze, parkinzi za bicikle, urbano planiranje prilagođeno biciklima s pravom ga stavljaju na prvo mjesto.

Copenhagen – Skandinavija je općenito poznata po favoriziranju bicikla, a u glavnom gradu Danske su 2016. bicikli nadmašili automobile u prijevozu – više od 62 posto ljudi ide na posao na dva kotača savrđeno uređenim biciklističkim cestama.

Berlin – S više od 800 kilometara biciklističkih staza glavni grad Njemačke zorno daje prednost pješacima i biciklima pred autima, čemu pomaže i to što nema brežuljaka.

Montreal – zbog francuskog stila gradnje uvelike podsjeća na europske gradove, a preko 1600 kilometara biciklističkih staza uz 5000 bicikala za posudbu posvuda možete doći na dva kotača.

Tokio – ponajveći metropolis na svijetu ponosi se impresivnom mrežom specijalno dizajniranih biciklističkih staza , čistoćom i prihvaćanjem te stimuliranjem biciklista i pješaka.

Buenos Aires – Najposjećeniji grad Južne Amerike brzo je došao do 500 kilometara bic-staza, nudi besplatnu posudbu bicikala, a zelenilom bogate staze daju i sjajan vizualni dojam.

Ljubljana – Naši susjedi našli su se na ovoj listi zahvaljujući oko 250 km staza, velikom dijelu centra grada zabranjenom za automobile, te povoljnom iznajmljivanju bicikala.

San Francisco – U posljednjem desetljeću uložio je preko 100 milijuna dolara u razvoj biciklističkih staza te u promidžbu korištenje bicikala umjesto automobila.

Paris – Mnogi će reći da su Bordeaux i Strasbourg bolji za bicikliste, no francuska prijestolnica već je dugo kraljevstvo pješaka, a podjednako danas stimulira uporabu bicikla gradeći pravu mrežu staza uz povećanje broja zelenih površina.

Rio de Janeiro – S preko 450 km održavanih biciklističkih staza, 400 postaja za najam bicikla po cijeni malo većoj od dolara na dan i prekrasnim vizurama, legendarni Rio je prava oaza za ljubitelje bicikla.